Polecamy

University Management Accounting Days - dowiedz się więcej, jak...

Złom złota, czyli jak zarobić na pozbyciu się staroci

Marketing

Budowanie rozpoznawalności marki, czyli jak być widocznym?

Każdy przedsiębiorca pragnie, żeby jego firma była rozpoznawalna i miała jak najwięcej klientów. W tym celu prowadzi się kampanie promocyjno-marketingowe, które przynoszą rozmaite rezultaty.

Wielu przedsiębiorców, zajmujących się e-commerce, nie docenia jednak skutecznych sposobów na budowanie widoczności, które często są naprawdę na wyciągnięcie ręki.

Co można zrobić, żeby dać się rozpoznać oraz zbudować szerokie grono lojalnych klientów? Kilka pomysłów zdradzimy w dzisiejszym artykule.

 

Podążanie z nurtem czy bycie oryginalnym?

 

Konkurencyjność na rynku wynika w dużej mierze z rozpoznawalności marki. Istnieje wiele sposobów na to, żeby klienci usłyszeli o naszej firmie. Niektóre z nich nie wymagają nawet gigantycznych nakładów finansowych, a tylko cierpliwości, konsekwencji i profesjonalizmu w najmniejszym nawet detalu.

Warto oczywiście pojawiać się w przestrzeniach, w których pojawia się konkurencja, jeśli tylko są to media promocyjne z wartościowym ruchem. Nie sztuką jest bowiem reklamowanie się przed tłumem niezainteresowanych odbiorców. Dużo bardziej wartościowe jest dotarcie do osób żywo zainteresowanych naszymi produktami i usługami. Jak to zrobić skutecznie?

Trzeba wiedzieć dokładnie do kogo się zwracamy oraz jakie korzyści mogą odnieść tacy idealni klienci z naszych usług. A do tego służy budowanie person odbiorców.

 

Identyfikacja wizualna w e-commerce – widoczność w każdym calu

 

Warto oczywiście stawiać na rozmaite sposoby promocji, jak obecność w social mediach, pozycjonowanie oraz prowadzenie eksperckiego bloga. Z pomocą tych narzędzi stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni oraz budujemy pozycję profesjonalnych specjalistów w swojej branży. To wzbudza zaufanie szerokiego grona klientów.

Każda firma powinna także skupić się na stworzeniu perfekcyjnej identyfikacji wizualnej, dopracowanej w każdym elemencie i obejmującej wszystkie aspekty działalności przedsiębiorstwa. W wielu przypadkach właściciele biznesów skupiają się wyłącznie na jej podstawowych przejawach, jak logotyp oraz ewentualnie materiały promocyjne, jak plakaty, broszury, katalogi itp.

Powinno się ją jednak wykorzystać równomiernie i konsekwentnie w rozmaitych przestrzeniach – od strony internetowej i bloga, przez reklamy oraz bony podarunkowe, aż do opakowań jednostkowych i paczek wysyłkowych.

Pierwsze z wymienionych przestrzeni wydają się oczywiste. A w jaki sposób w tych ostatnich przypadkach można mówić o identyfikacji wizualnej? Opakowania wykorzystywane do wysyłki zamówionych towarów stanowią perfekcyjny nośnik reklamowy, często mocno niedoceniany przez wielu przedsiębiorców. A przecież z ich pomocą zyskujemy tak wiele możliwości.

Nadruki z logo firmy, hasłem promocyjnych i danymi teleadresowymi mogą pojawiać się na pudełkach, workach oraz taśmie klejącej, a one wraz z takimi produktami, jak na przykład folia bąbelkowa z e-hurtownia-opakowan.pl, stanowią funkcjonalne i estetyczne opakowanie dla każdego wysyłanego towaru.

Co zyskujemy, wykorzystując opakowania w ramach identyfikacji wizualnej? Przede wszystkim zwiększamy rozpoznawalność firmy. Klienci postrzegają przedsiębiorstwa, dopracowujące takie detale, jako bardziej profesjonalne. Jeśli na dodatek zadbamy o to, aby wszystkie materiały pakowe były wysokiej jakości, możemy być pewni, że zamawiający będą bardzo zadowoleni z takiej usługi i chętnie skorzystają z naszej oferty po raz drugi.

Brandowanie opakowań pozwala zatem na większą rozpoznawalność oraz budowanie grona wiernych klientów. A tego przecież potrzebuje każda marka.

 

Identyfikacja na opakowaniach – mały sposób na wielki efekt

 

Minęły już czas, gdy personalizacja materiałów pakowych należała do drogich przedsięwzięć. Oczywiście, chętnie korzystają z niej wielcy gracze na rynku e-commerce, jednak jest to usługa dostępna dla wszystkich.

Jeśli zatem chcemy pokazać się klientom z jak najlepszej strony oraz pragniemy być zapamiętani, warto zadbać o perfekcyjną identyfikację wizualną, wykorzystującą nawet opakowania. Z takim wsparciem nasza konkurencyjność na rynku na pewno wzrośnie.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Pozycjonowanie sklepu internetowego - o czym...

Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala osiągnąć więcej odsłon, a co za tym idzie...

Mity employer branding – jak nie ulec...

Atmosfera w pracy jest równie ważna jak wynagrodzenie, a 73 proc. profesjonalistów...

XTRF - program do zarządzania pracą biura...

Profesjonalne biura tłumaczeń to obecnie prawdziwe machiny, które muszą działać bez...