Polecamy

Jak znaleźć pracę w Warszawie

Biżuteria antykwaryczna - piękno z przeszłości

Marketing

Pozycjonowanie sklepu internetowego - o czym trzeba pamiętać?

Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala osiągnąć więcej odsłon, a co za tym idzie, także nowych klientów. Wysoka pozycja w popularnych wyszukiwarkach jest zdecydowanym sprzymierzeńcem biznesu. Jak ją osiągnąć?

Pozycjonowanie sklepu internetowego - po co?

Pozycjonowanie strony to inaczej dbanie o to, by wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, przede wszystkim w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Na pozycjonowanie sklepu internetowego składa się wiele procesów i czynności. Czy warto to robić? Z pewnością warto. Sklep internetowy, jako biznes online, bazuje na ilości zamówień dokonanych przez stronę. Aby mogło dojść do zamówienia, szukający konkretnego towaru lub usługi klient musi najpierw trafić na stronę konkretnego sklepu, zamiast do konkurencji.

Świadomi przedsiębiorcy rozumieją jak ważna jest dobra widoczność ich sklepu w wynikach organicznych. To właśnie bezpłatny ruch z wyszukiwarek bywa często najskuteczniejszym oraz najtańszym źródłem pozyskania nowych klientów. - źródło: Fusion Marketing

Dawniej pozycjonowanie strony było dość mechaniczną procedurą, polegającą głównie na tworzeniu sztucznych stron, które będą linkowały do tej właściwej. Dziś jest to zadanie o wiele bardziej skomplikowane. Stosowanie dawnych "sztuczek" wiąże się wręcz ze spadkiem witryny w rankingu wyświetleń i obniżeniem jej pozycji. Owszem, odnośniki do sklepu prowadzące z zewnątrz nadal są cenne i ważne, powinny jednak być także autentyczne. Aby je uzyskać, należy przyciągnąć klientów treściami i publikowanymi w witrynie i tym samym skłonić ich do linkowania, podawania dalej, udostępniania.

Treści zamieszczone na stronie a pozycjonowanie sklepu internetowego

Warto przyjrzeć się tekstom zamieszczanym na stronie. W przypadku sklepu internetowego będą to głównie opisy produktów i kategorii, ale tez historia czy misja firmy. Teksty powinny przede wszystkim być unikalne. Kopiowanie opisów w innych stron oferujących te same produkty to pozycjonerski strzał w stopę. Treści powinny być krótkie, zwięzłe, przykuwające uwagę i przyjemne w odbiorze. Muszą też oczywiście być merytoryczne - dokładnie pokazywać potencjalnemu klientowi produkt i udzielać mu informacji niezbędnych do podjęcia decyzji. Algorytmy Google są w stanie rozpoznać unikatową i dobrze skonstruowaną treść, wspierając tym samym pozycjonowanie sklepu internetowego.

Treści zamieszczane na stronie to także obrazy. Warto inwestować w solidną fotografię produktową, być może nawet w technologii 3D. Obudowa graficzna sklepu online zastępuje klientowi możliwość wejścia do środka, rozejrzenia się, oglądania towarów. Dzięki dobrym oryginalnym zdjęciom można zyskać klienta i przykuć jego uwagę, a w efekcie zyskać też większą liczbę odsłon i linkowań.

Słowa kluczowe - jak się nimi posługiwać?

Kolejną ważną kwestię stanowią słowa kluczowe. To na nich wszystko się opiera.Słowa kluczowe to frazy, które klient najczęściej wpisuje w wyszukiwarkę, poszukując konkretnych treści czy stron. W przypadku sklepu odzieżowego może to być "sukienka letnia" lub "markowa odzież", dla sklepu oferującego rowery będzie to raczej "rower miejski" czy "rower dla dziecka w wieku 7 lat". Odpowiednie umieszczenie tych haseł w treści opublikowanej na stronie sprawia, że pozycja witryny szybuje do góry i po wpisaniu danego hasła klientowi proponowana jest strona konkretnego sklepu.

Świadomość, jak wiele znaczą słowa kluczowe, może prowadzić jednak do ich nadużywania. Tekst, który został sztucznie "nafaszerowany" słowami mającymi podbić pozycjonowanie sklepu internetowego jest fatalny w odbiorze i skłania raczej do zamknięcia przeglądarki, niż do skorzystania z oferty. Nawet osiągnięcie pierwszej pozycji w Google nie usprawiedliwia zignorowania faktu, że oferta sklepu kierowana jest do żywych ludzi, nie do algorytmów wyszukiwarek.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Budowanie rozpoznawalności marki, czyli jak być...

Każdy przedsiębiorca pragnie, żeby jego firma była rozpoznawalna i miała jak najwięcej...

Mity employer branding – jak nie ulec...

Atmosfera w pracy jest równie ważna jak wynagrodzenie, a 73 proc. profesjonalistów...

XTRF - program do zarządzania pracą biura...

Profesjonalne biura tłumaczeń to obecnie prawdziwe machiny, które muszą działać bez...